India Ayurveda 2016 - Reisverslag uit Delhi, India van Maria Willebrands - WaarBenJij.nu India Ayurveda 2016 - Reisverslag uit Delhi, India van Maria Willebrands - WaarBenJij.nu

India Ayurveda 2016

Blijf op de hoogte en volg Maria

07 April 2016 | India, Delhi

Ja, ja, na ruim 5 dagen weer internet. Hoera! Even van de gelegenheid gebruik maken.
Vrijdag 1 april.
Het is goed merkbaar dat het al warmer wordt. De laatste paar dagen is het rond de 36 graden, het tempo van ons vertraagd vanzelf.
Afgelopen week een heerlijk relaxte stageweek gehad met alleen praktijklessen. We hebben elkaar behandeld met verschillende soorten massages als Abhyanga = lichaamsmassage, Shirodhara = een hoofdmassage waarbij warme olie voorzichtig vanuit een koperen pot op het voorhoofd gegoten wordt. Dat wordt met een speciale olie gedaan die de ‘mind’ ontspant. Verder nog de gewone hoofd- en gezichtsmassage. En we leren natuurlijk ook de darmen te schonen m.b.v. Virechena = milde laxatie of met Basti = klysma. Super leerzaam! Afgelopen week heb ikzelf oorbehandelingen gehad i.v.m oorsuizen en vrijdag ben ik begonnen met de voorbereiding voor de Virechena. Dat betekent 3 dagen ’s ochtends 50 ml medicinale geklaarde boter drinken om afvalstoffen in het lijf alvast los te weken. Maandag krijg ik allerlei massages en swedena = zweten in een cabine om nog meer afvalstoffen los te weken en af te voeren. Daarna een medicinaal drankje met verschillende kruiden om mijn hele systeem te reinigen. Tijdens de drie dagen erna mag ik alleen heel licht verteerbaar eten als rijstsoep en een licht verteerbaar rijstgerecht met wat linzen = kitcheria. En niet veel inspanningen doen, dus beetje relaxen en goed bij mezelf blijven.
Woensdag heb ik een kijkje mogen nemen in de keuken. Kok Mohinder geholpen met het maken van een heerlijk groenten receptje met aubergine, een dahlsoep = gelen linzen soep en een dessert van griesmeel met rozijnen, kokos, amandelen. Mmmm!
Vrijdag heb ik ook een eerste cliënt massage behandelingen gegeven. Een Belgische dame die hier in Auro Valley Ashram verblijft. Afgelopen woensdagavond zijn we daar met de groep naar toe geweest. Bijzondere en mooie plekken om tot jezelf te komen en waar veel aan yoga en meditatie wordt gedaan. Door mensen van over de hele wereld bezocht voor een paar weken tot zelfs een half jaar.

  • 07 April 2016 - 22:19

    Gerrie:

    Hoi Maria,
    Zo te lezen heb je het goed naar je zin. Tot het volgende verslag.

  • 08 April 2016 - 07:58

    Annemarie M. Schaacke:

    Het komt weldadig op mij over, wat je beschrijft, leert, onderricht en behandeld. De linzensoep en het eten. Het is nieuwe maan en een nieuwe energie om je lichaam op in te stellen, merk ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2016

India Ayurveda 2016

09 Mei 2016

India Ayurveda 2016

01 Mei 2016

India Ayurveda 2016

22 April 2016

India Ayurveda 2016

08 April 2016

India Ayurveda 2016
Maria

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 3807

Voorgaande reizen:

26 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: