India Ayurveda 2016 - Reisverslag uit Delhi, India van Maria Willebrands - WaarBenJij.nu India Ayurveda 2016 - Reisverslag uit Delhi, India van Maria Willebrands - WaarBenJij.nu

India Ayurveda 2016

Blijf op de hoogte en volg Maria

31 Maart 2016 | India, Delhi

Donderdag 24 maart was het ‘Holi’. Holi wordt gevierd als overgang naar de lente, als feest van overwinning van het goede op het kwade en als nieuwjaarsfeest.
Op deze dag komt iedereen er letterlijk gekleurd op te staan en zo ook wij. Met onze groep, de yogaleraar en een paar andere mensen van PDI zijn we in de ochtend rond 10.00 uur op pad gegaan naar het dorpje hierachter. We hadden allen een kleur in de vorm van een poeder bij ons. Het was ontzettend leuk, we waren uitgenodigd bij een paar gezinnen binnen te komen. Iedereen wenst elkaar ‘Happy Holi’ en tegelijkertijd geef je een liefdevolle gekleurde veeg op de wang, voorhoofd of op de kleding. Wij kregen bij iedere familie een kleine lekkere snack en dan op naar de volgende familie. Heerlijk, allemaal blije en lieve mensen.
Eenmaal terug op PDI begon voor ons het feestje met muziek en dans. Ik heb me heerlijk uitgeleefd! En…………natuurlijk lekkere snacks, pakori’s. Pakori’s zijn kleine gefrituurde hartige snacks met groenten en kruiden en …………………….marihuana. Hier verderop te plukken aan de rand van de straat in de berm. Hi, hi! Wij dachten: ‘het zal wel meevallen wat er in zit’. Er waren namelijk ook een paar kinderen die lekker aan het peuzelen waren van die pakori’s. Nou, ik kan je vertellen dat ik een aardige ‘trip’ heb gemaakt. Hup, out of the box! Die trip begon pas na een uurtje of drie. Het was alsof er een schuif voor mijn ogen langs ging, rood – zwart en klapboem…….de diepte in. Er gebeurde iets raars in mijn hoofd, een soort van dronken gevoel, maar ook weer niet, ik zakte weg en zag allemaal mooie sterpatronen. Een ervaring rijker zal ik maar zeggen, het gevoel vond ik minder prettig. En iedereen heeft een trip gemaakt, de ene schoot in een slappe lach en de ander voelde zich wat depressief en ik had zo mijn eigen trip. Mijn dieptepunt duurde niet zo lang, wel een soort van afwezig zijn hield een aantal uren aan. Een bijzondere dag en ik had het niet willen missen!

  • 31 Maart 2016 - 16:29

    Gab:

    Hoi Maria, leuk weer een reisverslag te lezen. Ik had jullie wel willen zien met gekleurde vegen in het gezicht. Maar....daar zijn vast foto's van.
    Wel heftig hoor zo'n trip beleven. Maar wel weer een aparte ervaring rijker! Ben benieuwd naar jouw volgende belevenissen. Geniet van alles. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2016

India Ayurveda 2016

09 Mei 2016

India Ayurveda 2016

01 Mei 2016

India Ayurveda 2016

22 April 2016

India Ayurveda 2016

08 April 2016

India Ayurveda 2016
Maria

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 3807

Voorgaande reizen:

26 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: