India Ayurveda 2016 - Reisverslag uit Delhi, India van Maria Willebrands - WaarBenJij.nu India Ayurveda 2016 - Reisverslag uit Delhi, India van Maria Willebrands - WaarBenJij.nu

India Ayurveda 2016

Blijf op de hoogte en volg Maria

30 Maart 2016 | India, Delhi

Terug in mijn herinnering van vorige week. Wat heb ik allemaal meegemaakt. Het is even graven en ik zou liever wat vaker willen schrijven, het programma is druk en internet is matig. Een gouden tip gekregen…………ik schrijf het eerst in een Word- document.
Het drukke Ayurveda programma van de afgelopen 2 weken is voor mij een beetje teveel geweest. De dag start om 7.30 uur met Yoga, daarna een ontbijtje met altijd een mix van vers fruit, als papaya, banaan, druiven, sinaasappel en soms granaatappelpitten. Heerlijk! Verder havermout, yoghurt, chapati’s en soms warme rijst met beetje kruiden en groenten er door heen. Om 10.00 uur start de theorieles tot 13.00 13.30 uur. Een middagpauze met een heerlijke lunch en in India altijd de hoofdmaaltijd. Na de lunch weer theorieles en vanaf 15.30 uur de praktijklessen met van allerlei behandelingen voor onszelf, als lichaamsmassage, hoofdmassage, Shirodara, neusbehandeling en het opschonen van de darmen middels laxaties of klysma’s. Alles afgestemd op de persoon. Rond 18.00 uur een tweede yogales en in de avond weer een lekkere warme maaltijd die wat lichter is. Hier op PDI is al het eten vegetarisch. Drie warme maaltijden per dag verzorgt door de kok Mohinder en Sakinta. Altijd even lekker en voedend. Petje af! Behoefte aan een tussendoortje?...........Nee, ik niet. Waar ik soms wel naar verlang is soms een kop koffie. Er wordt hier veel Chai gedronken, een soort Engelse thee met heel veel suiker. Voor mij………….niet te haggelen! Gelukkig is er ook gember thee met limoen of gewoon water.
Dan is de dag nog niet voorbij, want het verwerken van alle informatie in een verslag hoort er ook bij. Te weinig tijd voor relaxing en gelukkig vonden mij medestudenten dat ook.
Vorige week dinsdagavond 22 maart hebben we een bezoek gebracht aan een hele mooie Ashram aan een zijrivier van de Ganges. Veertig jaar geleden heel eenvoudig opgezet door een Indiase man, die getrouwd was met een Duitse vrouw. Zij stond in Duitsland op het punt om als actrice bekendheid te krijgen. Zij heeft Duitsland verlaten en is hier deze Goeroe tegengekomen, getrouwd en nooit meer teruggegaan naar Duitsland. Inmiddels zijn beiden overleden en hun zoon en drie dochters beheren nu de Ashram en hebben het mooier gemaakt met meer comfort. Alleen stoelen voor eventuele bezoekers, want zitten doe je altijd op de grond, dat is beter voor je lijf en de connectie tussen hemel en aarde. Er is een eigen tuin, eigen koeien, yogaruimte enz enz. Ik denk dat de Ashram voor groot deel selfsupporting is. Het is een heerlijke plek om te zijn en veel rust en vrede te ervaren.

  • 30 Maart 2016 - 13:28

    Annemarie M. Schaacke:

    Inmiddels na de Pasen hier en dank voor je verslag uit India, Maria! Heel intensief programma zo te lezen en vraag mij af of je een pauze kan nemen, als dat nodig is voor jezelf. Heb je geen last van een cultuur schok (gehad)? Dat kan heel goed gebeuren, en had ik in Indonesië lang geleden. Alles is anders, maar mogelijk heb je houvast aan je zevental cursisten waar je onderdeel van bent. Ik wens je veel rustige plekken toe voor jezelf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2016

India Ayurveda 2016

09 Mei 2016

India Ayurveda 2016

01 Mei 2016

India Ayurveda 2016

22 April 2016

India Ayurveda 2016

08 April 2016

India Ayurveda 2016
Maria

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 3787

Voorgaande reizen:

26 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: